Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Forma-1 Monaco nagydíj

2010.05.16. 20:40 tarajos_sül

 Mark Webber felugrott a világbajnokság élére, miután zsinórban második győzelmét szerezte meg az idei évben a Monte-Carlói Nagydíjon, ahol egész hétvégén kiválóan teljesített, és a pole pozícióból rajtolhatott.

A Red Bull Racing ausztrálja egy pillanatra sem engedte ki a kezéből az elsőséget, pedig négy alkalommal is pályára kellett küldeni a biztonsági autót a hercegségben. Sebastian Vettel már a rajtnál megelőzte Robert Kubicát, és a sorrend már nem is változott az első három helyen.

A bajnoki címvédő, Jenson Button egy technikai probléma miatt már az első körben kiesett, míg Fernando Alonso egy kiváló taktikai húzással szinte a teljes mezőnyön áthámozta magát, és végül a hetedik helyen végzett.

Napos, meleg idő fogadta a mezőnyt a szezon hatodik állomásának helyet adó Monacóban, ahol a levegő hőmérséklete 22, a pályáé pedig 38 Celsius-fok volt a kezdés pillanatában.

A pole pozícióból induló Webber kiválóan kapta el a rajtot, így vezető helye egy pillanatig sem volt veszélyben. A Red Bull Racing ausztrálja mögött csapattársa, Vettel vette be a célegyenes utáni kanyart, ugyanis lerajtolta a második helyről induló Kubicát.

A rajt legnagyobb nyertese Rubens Barrichello volt, aki a kilencedik helyről felugrott a két Mercedes elé, és a hatodik pozícióban folytatta a száguldást.

A rajt egyébként gond nélkül lezajlott, a mezőny szépen átjött az első kanyaron, de már az első körben pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ugyanis Nico Hülkenberg csúnyán összetörte Williamsét az alagútban.

A tegnapi balesete után a boxból rajtoló Alonso azonnal ki is használta a helyzetet, és teljesítette egyetlen kötelező kiállását, feltetette autójára a keményebb keverékeket, és a mezőny végén tovább folytatta a körözést.

Miközben pályán volt a biztonsági autó, a világbajnoki tabellát vezető Button autója megadta magát, így idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet.

Miután a pályamunkások megtisztították a pályát a törmelékektől, a biztonsági autó elengedte a mezőnyt, ám a sorrend semmit nem változott. Webber hatalmas tempót diktált az élen, és folyamatosan növelte előnyét az első helyen, ami a 20. körben közel 10 másodperc volt a mögötte haladó Vettellel szemben.

Alonso közben folyamatosan lépett előrébb, körről körre jobb pozícióban autózott, ugyanis szépen hámozta át magát az újonc csapatok versenyzőin, akiket rend szerint az alagút utáni sikánban előzött meg.

Miután mindenki teljesítette első, és egyben utolsó tervezett kiállását, az első öt helyen nem változott a sorrend, azonban Alonso feljött egészen Hamilton mögé a hatodik pozícióba, a két Mercedes elé.

Webber az élen már 15 másodperces előnyben vezetett csapattársával szemben, akit szinte árnyékként követett Kubica, ám a különbségek egy szempillantás alatt elillantak, ugyanis Barrichello összetörte autóját a kaszinónál és pályára küldték a biztonsági autót.

A Williams csúnyán összetört. Barrichello bal hátsó defektet kapott, elvesztette autója felett az uralmát, és nagy sebességgel a szalagkorlátnak csapódott, majd leamortizált versenygépe menetiránnyal szemben, a pálya közepére került.

Nem telt el sok idő, és ismét lelassították a mezőnyt, ezúttal egy csatornafedél mozdult el a helyéről a hármas kanyarban. Néhány kör közjáték után, ismét elrajtolt a mezőny, immáron harmadszor, ám egyik alkalommal sem változott a sorrend az élen.

A biztonsági autó az utolsó körökben is szerepet kapott, miután Jarno Trulli és Karun Chandhok összeakadtak a Rascasse kanyarban. A Lotus felmászott a HRT hátuljára, pontosan az élen autózó Webber előtt, aki szerencsére elkerülte őket.

A versenyirányítás úgy döntött, hogy az utolsó körben kihívja a biztonsági autót, így az utolsó néhány száz méteren még volt lehetőség az előzésre, amit Schumacher ki is használt, és elment Alonso mellett, aki nagyon rosszul gyorsított ki a Rascasse kanyarból.

Webber magabiztosan megnyerte zsinórban második versenyét, mellyel felugrott a bajnokság élére, holtversenyben csapattársával, a második helyen befutó Vettellel. A harmadik helyen Kubica futott be, Massa, Hamilton, Schumacher, Alonso és Rosberg előtt.

A pontszerzők sorát a Force India duója, Adrian Sutil és Vitantonio Liuzzi zárta.

 

 Monacói Nagydíj, verseny:

1. Webber Red Bull-Renault 1h50:00.000
2. Vettel Red Bull-Renault + 0.448
3. Kubica Renault + 1.600
4. Massa Ferrari + 2.600
5. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.300
6. Schumacher Mercedes + 5.700
7. Alonso Ferrari + 6.300
8. Rosberg Mercedes + 6.600
9. Sutil Force India-Mercedes + 6.900
10. Liuzzi Force India-Mercedes + 7.300
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 8.100
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 9.100
13. Petrov Renault + 4 kör

Leggyorsabb kör: Vettel, 1:15.192


Kiesők:
 
Pilóta Csapat Kör
 
Chandhok HRT-Cosworth 71
Trulli Lotus-Cosworth 71
Kovalainen Lotus-Cosworth 59
Senna HRT-Cosworth 59
Barrichello Williams-Cosworth 28
Kobayashi Sauber-Ferrari 27
Di Grassi Virgin-Cosworth 26
Glock Virgin-Cosworth 23
De la Rosa Sauber-Ferrari 22
Button McLaren-Mercedes 3
Hülkenberg Williams-Cosworth 1



A világbajnokság állása hat futam után:

Egyéni: Konstruktőri:
 
1. Webber 78 1. Red Bull-Renault 156
2. Vettel 78 2. Ferrari 134
3. Alonso 73 3. McLaren-Mercedes 129
4. Button 70 4. Mercedes 84
5. Massa 61 5. Renault 65
6. Hamilton 59 6. Force India-Mercedes 27
7. Kubica 59 7. Williams-Cosworth 8
8. Rosberg 54 8. Toro Rosso-Ferrari 3
9. Schumacher 30
10. Sutil 18
11. Liuzzi 9
12. Barrichello 7
13. Petrov 6
14. Alguersuari 3
15. Hülkenberg 1
 
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vanilyen.blog.hu/api/trackback/id/tr922008218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása