Mark Webber felugrott a világbajnokság élére, miután zsinórban második győzelmét szerezte meg az idei évben a Monte-Carlói Nagydíjon, ahol egész hétvégén kiválóan teljesített, és a pole pozícióból rajtolhatott.
A Red Bull Racing ausztrálja egy pillanatra sem engedte ki a kezéből az elsőséget, pedig négy alkalommal is pályára kellett küldeni a biztonsági autót a hercegségben. Sebastian Vettel már a rajtnál megelőzte Robert Kubicát, és a sorrend már nem is változott az első három helyen.
A bajnoki címvédő, Jenson Button egy technikai probléma miatt már az első körben kiesett, míg Fernando Alonso egy kiváló taktikai húzással szinte a teljes mezőnyön áthámozta magát, és végül a hetedik helyen végzett.
Napos, meleg idő fogadta a mezőnyt a szezon hatodik állomásának helyet adó Monacóban, ahol a levegő hőmérséklete 22, a pályáé pedig 38 Celsius-fok volt a kezdés pillanatában.
A pole pozícióból induló Webber kiválóan kapta el a rajtot, így vezető helye egy pillanatig sem volt veszélyben. A Red Bull Racing ausztrálja mögött csapattársa, Vettel vette be a célegyenes utáni kanyart, ugyanis lerajtolta a második helyről induló Kubicát.
A rajt legnagyobb nyertese Rubens Barrichello volt, aki a kilencedik helyről felugrott a két Mercedes elé, és a hatodik pozícióban folytatta a száguldást.
A rajt egyébként gond nélkül lezajlott, a mezőny szépen átjött az első kanyaron, de már az első körben pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ugyanis Nico Hülkenberg csúnyán összetörte Williamsét az alagútban.
A tegnapi balesete után a boxból rajtoló Alonso azonnal ki is használta a helyzetet, és teljesítette egyetlen kötelező kiállását, feltetette autójára a keményebb keverékeket, és a mezőny végén tovább folytatta a körözést.
Miközben pályán volt a biztonsági autó, a világbajnoki tabellát vezető Button autója megadta magát, így idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet.
Miután a pályamunkások megtisztították a pályát a törmelékektől, a biztonsági autó elengedte a mezőnyt, ám a sorrend semmit nem változott. Webber hatalmas tempót diktált az élen, és folyamatosan növelte előnyét az első helyen, ami a 20. körben közel 10 másodperc volt a mögötte haladó Vettellel szemben.
Alonso közben folyamatosan lépett előrébb, körről körre jobb pozícióban autózott, ugyanis szépen hámozta át magát az újonc csapatok versenyzőin, akiket rend szerint az alagút utáni sikánban előzött meg.
Miután mindenki teljesítette első, és egyben utolsó tervezett kiállását, az első öt helyen nem változott a sorrend, azonban Alonso feljött egészen Hamilton mögé a hatodik pozícióba, a két Mercedes elé.
Webber az élen már 15 másodperces előnyben vezetett csapattársával szemben, akit szinte árnyékként követett Kubica, ám a különbségek egy szempillantás alatt elillantak, ugyanis Barrichello összetörte autóját a kaszinónál és pályára küldték a biztonsági autót.
A Williams csúnyán összetört. Barrichello bal hátsó defektet kapott, elvesztette autója felett az uralmát, és nagy sebességgel a szalagkorlátnak csapódott, majd leamortizált versenygépe menetiránnyal szemben, a pálya közepére került.
Nem telt el sok idő, és ismét lelassították a mezőnyt, ezúttal egy csatornafedél mozdult el a helyéről a hármas kanyarban. Néhány kör közjáték után, ismét elrajtolt a mezőny, immáron harmadszor, ám egyik alkalommal sem változott a sorrend az élen.
A biztonsági autó az utolsó körökben is szerepet kapott, miután Jarno Trulli és Karun Chandhok összeakadtak a Rascasse kanyarban. A Lotus felmászott a HRT hátuljára, pontosan az élen autózó Webber előtt, aki szerencsére elkerülte őket.
A versenyirányítás úgy döntött, hogy az utolsó körben kihívja a biztonsági autót, így az utolsó néhány száz méteren még volt lehetőség az előzésre, amit Schumacher ki is használt, és elment Alonso mellett, aki nagyon rosszul gyorsított ki a Rascasse kanyarból.
Webber magabiztosan megnyerte zsinórban második versenyét, mellyel felugrott a bajnokság élére, holtversenyben csapattársával, a második helyen befutó Vettellel. A harmadik helyen Kubica futott be, Massa, Hamilton, Schumacher, Alonso és Rosberg előtt.
A pontszerzők sorát a Force India duója, Adrian Sutil és Vitantonio Liuzzi zárta.
Monacói Nagydíj, verseny:
1. Webber Red Bull-Renault 1h50:00.0002. Vettel Red Bull-Renault + 0.4483. Kubica Renault + 1.6004. Massa Ferrari + 2.6005. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.3006. Schumacher Mercedes + 5.7007. Alonso Ferrari + 6.3008. Rosberg Mercedes + 6.6009. Sutil Force India-Mercedes + 6.90010. Liuzzi Force India-Mercedes + 7.30011. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 8.10012. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 9.10013. Petrov Renault + 4 kör
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:15.192
Kiesők:Pilóta Csapat KörChandhok HRT-Cosworth 71Trulli Lotus-Cosworth 71Kovalainen Lotus-Cosworth 59Senna HRT-Cosworth 59Barrichello Williams-Cosworth 28Kobayashi Sauber-Ferrari 27Di Grassi Virgin-Cosworth 26Glock Virgin-Cosworth 23De la Rosa Sauber-Ferrari 22Button McLaren-Mercedes 3Hülkenberg Williams-Cosworth 1
A világbajnokság állása hat futam után:
Egyéni: Konstruktőri:1. Webber 78 1. Red Bull-Renault 1562. Vettel 78 2. Ferrari 1343. Alonso 73 3. McLaren-Mercedes 1294. Button 70 4. Mercedes 845. Massa 61 5. Renault 656. Hamilton 59 6. Force India-Mercedes 277. Kubica 59 7. Williams-Cosworth 88. Rosberg 54 8. Toro Rosso-Ferrari 39. Schumacher 3010. Sutil 1811. Liuzzi 912. Barrichello 713. Petrov 614. Alguersuari 315. Hülkenberg 1