Lewis Hamilton idei első futamgyőzelmét ünnepelhetett a Török Nagydíjon, miután a Red Bull versenyzői nem figyeltek eléggé egymásra, és az első pozícióért harcolva kiütötték egymást, mellyel a McLaren kezére játszották a kettős győzelmet.
Mark Webber, aki egészen a 41. körig magabiztosan vezetett, miután sikeresen visszaverte Hamilton támadásait a verseny első etapjában, végül a harmadik helyen végzett, miután összeütközött Sebastian Vettellel, aki feladni kényszerült a küzdelmet.
A McLaren idei első kettős győzelmével átvette a vezetést a Red Bulltól a konstruktőrök versenyében, ám Webber megtartotta vezető pozícióját az egyéni pontversenyben.
Az élről induló Webber remekül kapta el a rajtot, és magabiztosan tartotta meg vezető helyét, miközben csapattársa, Vettel a pálya tisztább oldaláról rajtolva elment Hamilton mellett, aki nem hagyta annyiban a dolgot, és néhány kanyarral később, az F-csatorna segítségével visszavette második helyét.
Hasonló történt Michael Schumacher és Jenson Button között is. A Mercedes német pilótája is elment a rajtnál ellenfele mellett, ám a világbajnoki címvédő még az első körben visszavette negyedik pozícióját.
Az első tíz helyen egyébként mindössze egyetlen változás történt. Adrian Sutil megelőzte Kamui Kobayashit, és a tízedik helyen folytatta tovább a körözést a Force Indiával.
Bár pozícióváltás nem történt az élmezőnyben az első 15 körben, izgalmas csatát láthattunk Webber és Hamilton között. A McLaren versenyzője szemmel láthatóan gyorsabb volt az egyenesekben, ám nem tudta tartani a tempót a technikás kanyarokban a Red Bulllal.
Az élbolyból elsőként Vettel állt ki a boxba a keményebb keverékű abroncsokért, és ez a taktika eredményesnek bizonyult, hiszen Hamilton elé került, aki egyszerre hajtott ki Webberrel a szerelői közé.
Bár sokan arra számítottak, hogy Button feljebb léphet, hiszen több extra kört is teljesített a lágyabb keverékeken, a brit pilóta végül beállt az első három mögé, és a negyedik helyen folytatta tovább a körözést.
Huszonöt kör után kevesebb, mint három másodperc választotta csak el egymástól az első négy helyezettet, akik egyszerűen képtelenek voltak megbirkózni egymással, miközben a csapatok elkezdték értesíteni versenyzőiket, hogy hamarosan kisebb zápor éri el a pályát.
Az eső még meg sem érkezett, azonban Webber hirtelen belassult a hátsó egyenesben, amit Vettel azonnal ki is használt, teljesen bebújt csapattársa mellé a baloldalon, majd hirtelen elindult a külső ív felé.
Nem volt összhang a Red Bull versenyzői között, az autók kerekei összeértek, és mindketten megpördültek, így a két McLaren átvette a vezetést. Vettel autója úgy megsérült, hogy fel kellett adnia a versenyt, míg Webber egy új első szárnyért beállt a boxba, és a harmadik helyen folytatta tovább a körözést.
Az eső végül megérkezett, de csak szitálás formájában, aminek semmi kihatása nem volt a versenyre, talán annyit lehetett látni, hogy többen a kesztyűjükkel törölték az esőcseppeket sisakrostélyukról.
Bár a McLaren szólt a rádión, hogy spóroljanak az üzemanyaggal, a két brit pilóta nem igen vett vissza, sőt Button óriási támadásba kezdett, és tíz körrel a vége előtt egy hihetetlenül kemény csatában elment Hamilton mellett, aki nem hagyta annyiban a dolgot, és néhány körrel később visszavette vezető pozícióját.
A wokingiak párosa kis híján lemásolta a Red Bull duóját, azonban nagyon okosan figyeltek egymásra, így gond nélkül behozták autóikat az első két helyre, mellyel a McLaren megszerezte idei első kettős győzelmét.
Webber a végén még futott néhány fantasztikusan gyors kört, ám már esélye sem volt arra, hogy feljebb lépjen, így be kellett érnie a harmadik hellyel.
Schumacher idei legjobb eredményét érte el egy negyedik hellyel, végig maga mögött tartva csapattársát, Rosberget.
A Renault lengyel pilótája, Robert Kubica a hatodik helyen végzett, azonban a francia gárda nem lehetett felhőtlenül boldog, hiszen Vitaly Petrov végül nem tudott pontot szerezni, miután az utolsó körökben összeért Alonsóval, akinek támadásait kiválóan védte.
Az orosz versenyző egy jobb első defektet kapott, így ki kellett állnia a boxba új gumikért, amiken a végén még megfutotta a verseny leggyorsabb körét.
A Ferrari duója, Felipe Massa és Alonso így a hetedik, illetve a nyolcadik helyen végzett az olaszok 800. forma-1-es versenyén, míg a pontszerzők sorát Sutil, és Kobayashi zárta.
Az újoncok közül egyértelműen a Lotus volt a legeredményesebb, azonban a silverstone-i bázisú alakulat nem lehetett felhőtlenül boldog, hiszen mind Jarno Trulli, mind Heikki Kovalainen feladni kényszerült a küzdelmet egy technikai probléma miatt.
Török Nagydíj, verseny:1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h28:47.6202. Button McLaren-Mercedes + 2.6453. Webber Red Bull-Renault + 24.2854. Schumacher Mercedes + 31.1105. Rosberg Mercedes + 32.2666. Kubica Renault + 32.8247. Massa Ferrari + 36.6358. Alonso Ferrari + 46.5449. Sutil Force India-Mercedes + 49.02910. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:05.65011. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1:05.94412. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:07.80013. Liuzzi Force India-Mercedes + 1 kör14. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör15. Petrov Renault + 1 kör16. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör17. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 kör18. Glock Virgin-Cosworth + 2 kör19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 3 körLeggyorsabb kör: Petrov, 1:29.165Kiesők: Pilóta Csapat KörChandhok HRT-Cosworth 53Senna HRT-Cosworth 47Vettel Red Bull-Renault 40Kovalainen Lotus-Cosworth 34Trulli Lotus-Cosworth 33
A bajnokság állása hét futam után:Egyéni: Konstruktőri:1. Webber 93 1. McLaren-Mercedes 1722. Button 88 2. Red Bull-Renault 1713. Hamilton 84 3. Ferrari 1464. Alonso 79 4. Mercedes 1005. Vettel 78 5. Renault 736. Massa 67 6. Force India-Mercedes 327. Kubica 67 7. Williams-Cosworth 88. Rosberg 66 8. Toro Rosso-Ferrari 49. Schumacher 34 9. Sauber-Ferrari 110. Sutil 2211. Liuzzi 1012. Barrichello 713. Petrov 614. Alguersuari 315. Hulkenberg 116. Buemi 117. Kobayashi 1